مالدیو ورود اسرائیلی‌ها را ممنوع کرد زلنسکی: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شکست سختی بر اوکراین تحمیل می‌کند آژیر هشدار در سرزمین‌های اشغالی از بیم رخنه پهپادی به صدا درآمد حمله موشکی مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حملات موشکی گسترده حزب الله به شهرک اشغالی «کریات شمونه» + فیلم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) کاخ سفید بار دیگر توپ را در زمین حماس انداخت ترامپ: رای دادگاه نیویورک علیه من از سوی عموم مردم پذیرفته نمی‌شود حادثه دریایی جدید در غرب یمن (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) عربستان در کنفرانس اوکراین شرکت نخواهد کرد تظاهرات صهیونیست‌های افراطی علیه بررسی لغو معافیت آن‌ها از سربازی در دادگاه عالی + فیلم گالانت: هرگز حکومت حماس در نوار غزه را نمی‌پذیریم چند عملیات‌ گردان‌های قسام در دویست‌وچهلمین روز جنگ غزه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) شرط مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح تلفات جدید ارتش رژیم صهیونیستی در غزه رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی: سلامت انتخابات و جلب مشارکت اولویت است اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حزب‌الله جولان اشغالی را به آتش کشید نماینده روسیه: صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام فقط شرایط را بدتر می‌کند تیراندازی در آمریکا یک کشته و ۲۶ زخمی برجای گذاشت آمادگی کامل مشهد و خراسان رضوی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری
سرخط خبرها

وزیر دفاع پاکستان: آمریکا در مسیر پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان سنگ‌اندازی می‌کند

  • کد خبر: ۲۲۸۰۶۹
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
وزیر دفاع پاکستان: آمریکا در مسیر پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان سنگ‌اندازی می‌کند
وزیر دفاع پاکستان با مخاطب قراردادن آمریکا اعلام کرد به نگرانی‌های این کشور در رابطه با تقویت همکاری‌های تهران و اسلام آباد اهمیتی نمی‌دهد.

به گزارش شهرآرانیور؛ «خواجه محمد آصف» در گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد که مواضع آمریکایی‌ها در برابر همکاری‌های پاکستان و ایران غیردوستانه است.

وی افزود که امریکا در مسیر پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان سنگ اندازی می‌کند که این رفتار غیردوستانه و به دور از انتظار اسلام آباد است.

این مقام پاکستانی در همین راستا مطرح کرد که آیا مخالفت با خط لوله گاز ایران بیانگر دوستانه بودن روابط آمریکا با پاکستان است؟

گفتنی است که در پی سفر اخیر ابراهیم رئیسی به دعوت رئیس جمهور پاکستان دو کشور متعهد به همکاری همه جانبه در مسائل مختلف ازجمله پروژه‌های اقتصادی شدند. تجارت دو کشور تا سقف ده میلیارد دلار، اجرایی شدن پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان و امضای هشت توافقنامه و سند همکاری بین دو کشور از دستاورد‌های این سفر بود.

در بخش دیگری از این مصاحبه، وزیر دفاع پاکستان ضمن انتقاد به رویکرد آمریکا به روابط اسلام آباد و تهران، افزود که کشورش نسبت به نگرانی‌های واشنگتن در راستای تقویت همکاری ایران و پاکستان اهمیتی قائل نیست.

او گفت که اگر کسی به خاطر سفر ابراهیم رئیسی دچار دردی شده ما برای آن درمانی نداریم.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که آمریکا به علت نگرانی از روابط ایران و پاکستان در جریان سفر رئیسی به اسلام آباد و انعقاد قرارداد‌های مختلف مطرح کرد که ما به هرکسی که به معامله تجاری با ایران فکر کند، توصیه می‌کنیم که از خطر بالقوه تحریم‌ها آگاه باشد.

این انتقادات درحالی از سوی خواجه آصف مطرح شد که او به رویکرد آمریکا در قبال مسئله فلسطین نیز نارضایتی خود را نشان داد. به طوری که افزود آیا وضعیت فلسطینیان و جنگ علیه مسلمانان غزه بیانگر دوستانه بودن روابط آمریکایی هاست؟

اما نگرانی آمریکایی‌ها از تقویت همکاری دو جانبه ایران و پاکستان درحالی مطرح شده که این کشور به همکاری هند و ایران در بندرچابهار واکنش نشان داده و تهدید به تحریم کرده است.

منبع: ایراف

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->